• INFO@STICHTINGFIO.NL

BIBIN Islamitische begraafplaats in NL

Beste broeders en zusters,

Stichting Bijzondere Islamitische Begraafplaatsen In Nederland, oftewel BIBIN is opgericht door moslims en voor moslims.

BIBIN zet zich belangeloos in voor de realisatie van islamitische begraafplaatsen in Nederland. Het doel van de stichting is om zoveel mogelijk zelfstandige islamitische begraafplaatsen te realiseren om tegemoet te komen aan de groeiende behoefte van moslims om in Nederland begraven te worden. Verwachting is dat de begraafplaats in Zuidlaren de grootste van Europa zal worden.

Wat verstaat BIBIN onder een bijzondere islamitische begraafplaats?

• Het maakt geen deel uit van een algemene begraafplaats en is een zelfstandige begraafplaats.
  • Het is van moslims en voorbehouden aan moslims.
  • Ook is er de garantie van eeuwige grafrust.
  • De begraafplaats is in eigendom van BIBIN.
  • Moslims worden hier op een islamitische wijze begraven.

Vandaag (4-10-2019) zullen wij bij moskee as-Soennah te Den Haag voor dit immens grote doel gaan inzamelen na ons vrijdaggebed. Dit is het moment voor iedereen om te investeren in de toekomst van de moslimgemeenschap in Nederland. Laat jezelf en de latere generaties achter met deze mogelijkheid. Dit is een plicht voor eenieder.

Namens het FIO
landelijk platform ter bevordering van islamitische begraven

Bijzondere Islamitische Begraafplaats In Nederland